איך למנף את העסק שלכם ברשתות החברתיות?

למה הפוסטים שאתם מפרסמים לא עובדים?

בעולם הפרסום בייחוד ברשתות החברתיות, כמות התוכן עולה על גדותיה, שיטות המכירה האגרסיביות לא עובדות יותר,
ומבצעים והוזלות לבדם 
אינם מספיקים,אנשים כבר לא קונים את המה, אלא את הלמה והאיך.
ולכן אתם חייבים לבדל את עצמכם מהמתחרים באמצעים ויזואלים וטקסטואליים.

אתם יודעים לספר סיפור?

מאחורי כל הצלחה מסתתר לו סיפור, בין אם זו מסעדה שעברה בירושה מאב לבן,שף שנסע ללמוד במילאנו, ותק המקום וכדומה. אם העסק שלכם הוא מסעדה, תרצו למכור את הסיפור והמעטפת הנכונה לפני שבכלל מכרתם את המנה הראשונה.  התוכן מספר את הסיפור אותו יצרתם עבור הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. נסו לחשוב מה הייתם כותב כתקציר [כריכה אחורית של ספר] אודות העסק, מה מניע אותכם כבעלי עסק, מה מדליק אתכם בעצם. מה חלמתם להיות כשתגדלו, מדוע העסק שלכם מזוהה עם מטבח ממדינה מסוימת, כיצד האג'נדה האישית שלכם מתבטאת  בתפריט, בסוגי המשקאות וכו' .

כיצד תוכלו להגיע לקהל היעד המדויק לכם?

ברשתות החברתיות, אפשר למנף כל עסק להצלחה ע"י חשיפה למעגלים קרובים ורחוקים של לקוחות, החשיפה הראשונית היא חינמית לחלוטין, ע"י שימוש בקהל קרוב כמו משפחה וחברים שיכולים לשתף את התכנים. כאשר תרצו שהחשיפה תגדל תוכלו להשקיע תקציב פרסום נמוך ולהגיע לקהל מדויק של לקוחות. כמו כן, אפשר ללמוד על אנשים שמגיבים טוב לתוכן ולפרסם גם למעגל החברים שלהם. למעשה המערכת בתכליתה היא שקופה ונותנת לכם גישה למידע על גילאים, עיר מגורים, תחומי עניין של אנשים שהתעניינו בתוכן שלכם. נתן לאסוף פרטים מלקוחות מתעניינים, דרך צ'אטים אוטומטיים הבנויים בתוך פייסבוק,

אותנטיות - איך תראו אותנטיים בעיני הלקוחות שלכם?

אחת השאלות הראשונות שצריכות להישאל הן איך לבדל את העסק מהמתחרים שלכםבשוק תחרותי בו המידע על המסך עולה על גדותיו, עניין הבידול והייחודיות הוא בעל חשיבות ניכרת בשביל למשוך לקוחות. השמירה על קו אחיד, צבעוניות ברורה, ניסוח נכון ומותאם אישית הם קריטיים לחיבור הרגשי של הלקוח הפוטנציאלי עם הסיפור והמוצרים אותם מוכר העסק.

יצירת פנים/פרזנטור גרפי לעסק - למה זה חשוב?

אפשרות נוספת היא ליצור דמות/סמל גרפי ברור שיהיו הפנים של העסק.
ללקוחות מסוימים הרבה יותר קל להתחבר רגשית לפרסונה ,זה הוא גם פתרון מיתוגי שתמיד עובד, ממש לא חייב להיות פרזנטור אמיתי אלא יותר איך העסק שלכם יהיה מזוהה בעיני הלקוחות. כיום בגלל התחרות הרבה בפרסום הממומן, עסקים חסרי פנים נבלעים בתוך ים המתחרים, תוכלו להציג את אותן פנים לקהל בכל הפוסטים שלכם בצד, כך יוכלו לזהות אתכם בקלות, ולהתחבר לעסק בקלות יתרה.

יצירת שיח ותחושת שייכות בעזרת קהילה

כיום בעזרת כמה צעדים פשוטים , תוכלו לבנות קהילה כלומר קבוצת פייסבוק בה ניתן להוסיף חברים באופן אוטומטי, ובכך ליצור שיח אמיתי סביב העמוד שלכם, יותר ויותר אנשים יוכלו להחשף לתכן שלכם ע"י שיתופים ותיוגים. לפעמים, פניה אישית לעקוב אחרי העמוד היא הכרחית, תוכלו לנסח פניה אישית ולשלוח אותה לכל החברים שלכם. הרעיון של הקהילה הוא חיבור לקוחות וחבריהם עם העסק והסיפור שלו.

מאמר מאת דניאל צ'רקס 10.9.2019

You can also find me on these platforms

דניאל צ'רקס – צ'יף קריאייטיב
Daniel Cherkes – Chief Creative
Mobile: 0542534366
Mail: chiefcreativestudio@gmail.com

דניאל צ'רקס צ'יף קריאייטיב עיצוב ותוכן בניו מדיה | קידום ממומן בפייסבוק | עיצוב גריד אינסטגרם | ייעוץ אמנותי | ניהול נכסים דיגיטליים | נוכחות ברשת | מיתוג ושפה גרפית | עריכת וידאו | עריכת סרטוני פרומו | גוגל אדוורדס | ניהול ערוצי יוטיוב וקידום | הפקת תוכן לדיגיטל | פרסום ושיווק דיגיטלי